Partner serwisu
Biznes i przemysł

FIA2024: Drukair z Bhutanu zamawia airbusy A320neo i A321XLR

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus Press

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
FIA2024: Drukair z Bhutanu zamawia airbusy A320neo i A321XLR
fot. Airbus
Linie lotnicze Drukair – Royal Bhutan Airlines, narodowy przewoźnik Królestwa Bhutanu, spółka będąca własnością państwowego holdingu Druk Holding and Investments Limited (DHI), podpisała porozumienie MoU z Airbusem w sprawie dostawy trzech samolotów A320neo i pary A321XLR, które mają posłużyć do rozszerzenia sieci tras międzynarodowych.

Dostawy nowych odrzutowców zaczną się w 2030 roku. Linie z Azji planują latać nimi z międzynarodowego lotniska w Paro oraz z nowego lotniska w Gelephu Mindfulness City (GMC), które ma stać się futurystycznym węzłem gospodarczym Bhutanu. Drukair zamierza dlatego rozszerzyć połączenia z Europą, Azją Południowo-Wschodnią i Australią. Przewoźnik użytkuje już cztery samoloty z rodziny Airbus A320: trzy A319 i jeden A320.

Jak wynika z wizji Jego Królewskiej Mości Jigme Khesara Namgyela Wangchucka, GMC, położone na południowych równinach Bhutanu, ma być nowym motorem gospodarki królestwa. Drukair jako przewoźnik narodowy, odegra kluczową rolę w zapewnianiu sukcesu GMC i Bhutanu, skutecznie i niezawodnie zaspokajając rosnące potrzeby transportowe i logistyczne.

– Cieszymy się z rozpoczęcia nowego rozdziału w historii Drukair, który doskonale wpisuje się w rozwój Gelephu Mindfulness City i prace nad budową nowego lotniska. Inwestycja w najnowocześniejsze samoloty podkreśla nasze zaangażowanie we wspieranie wizji Bhutanu dotyczącej holistycznego i uważnego rozwoju – powiedział Tandi Wangchuk, prezes Drukair.

– Dziękujemy kierownictwu Drukair za potwierdzenie zaufania do naszej firmy. Airbus jest wieloletnim partnerem Bhutanu i jesteśmy dumni, że nasze samoloty najnowszej generacji będą częścią kolejnego rozdziału rozwoju królestwa, łącząc Gelephu Mindfulness City z resztą świata – podkreślił Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes ds. sprzedaży w Airbus Commercial Aircraft.

Trzy trasy krajowe i rejsy do pięciu państw Azji Płd.

Drukair ma siedzibę w bhutańskim Paro i wykonuje regularne loty do dziesięciu zagranicznych portów lotniczych, w tym do pięciu krajów w Azji Południowej. Drukair obsługuje również trzy trasy krajowe.

A321neo to największy model z najlepiej sprzedającej się rodziny wąskokadłubowców A320neo, oferujący wyjątkowe osiągi. Dzięki zastosowaniu silników nowej generacji i sharkletów A321neo zapewnia redukcję hałasu o 50 proc. oraz ponad 20 proc. oszczędność paliwa i redukcję emisji CO₂ w porównaniu z wąskokadłubowymi samolotami poprzedniej generacji. Jego konstrukcja maksymalizuje jednocześnie komfort podróży pasażerów w najszerszej na świecie kabinie wąskokadłubowej. Do tej pory ponad 90 klientów z całego świata zamówiło ponad 6400 egzemplarzy A321neo.

A321XLR to kolejny krok ewolucyjny w stosunku do A320neo. Odrzutowiec ten odpowiada na potrzeby rynku dotyczące maszyn o jeszcze większych zasięgu i ładowności, stanowiących większą wartość dla linii lotniczych. Zapewni niespotykany dotąd zasięg wynoszący do 4700 mil morskich – o 15% większy niż w przypadku modelu A321LR, przy o 30 proc. niższym zużyciu paliwa na jedno miejsce pasażerskie w porównaniu z konkurencyjnymi samolotami poprzedniej generacji, a także przy zmniejszonych emisjach NOx i hałasu. Pasażerom nowa kabina w standardzie Airspace zapewni najlepsze doświadczenia z podróży, gdyż we wszystkich klasach będą montowane fotele tak komfortowe, jak w szerokokadłubowych samolotach dalekiego zasięgu, przy niskich kosztach adekwatnych dla samolotów wąskokadłubowych. Do tej pory Airbus zdobył ponad 500 zamówień na ten typ samolotu.

Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, rodzina A320 może już latać na mieszance zawierającej do 50 proc. paliwa zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju (SAF). Producent dąży do tego, aby do roku 2030 jego samoloty mogły być zasilane SAF w 100 proc.

Bhutan to niewielkie państwo bez dostępu do morza położone na terenie wschodnich Himalajów. Lotnisko w Paro (2133 m n.p.m.), jedyne póki co w tym kraju, jest otoczone wysokimi górami. Tylko kilkudziesięciu pilotów na świecie jest certyfikowanych, by tam lądować. Lądowanie jest możliwe jedynie z widocznością ziemi (VFR) i w ciągu dnia. Warto dodać, że airbus A319 i A320neo są największymi samolotem, które może latać z Paro, ale niebawem dołączy do niego A321XLR. 

Flota Drukair 

Flota linii składa się z pięciu samolotów: trzech airbusów A319, jednego A320neo oraz jednego ATR-a 42-600. Przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę pięciu airbusów: trzech A320neo oraz dwóch A321XLR.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Biznes i przemysł

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Łukasz Malinowski 22 lipca 2024

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Biznes i przemysł

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Lockheed Martin 22 lipca 2024

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Infrastruktura i lotniska

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Roman Czubiński 22 lipca 2024

Zobacz również:

FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup A350 i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup A350 i A321neo

Piotr Bożyk 23 lipca 2024

Virgin Atlantic zamawiają siedem dodatkowych airbusów A330neo

Biznes i przemysł

Drukair odebrał pierwszego ATR-a 42-600

Pasażer i linie lotnicze

Drukair odebrał pierwszego ATR-a 42-600

Piotr Bożyk 27 października 2019

Pozostałe z wątku:

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Biznes i przemysł

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Łukasz Malinowski 22 lipca 2024

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Biznes i przemysł

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Lockheed Martin 22 lipca 2024

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Infrastruktura i lotniska

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Roman Czubiński 22 lipca 2024

Zobacz również:

FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup A350 i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup A350 i A321neo

Piotr Bożyk 23 lipca 2024

Virgin Atlantic zamawiają siedem dodatkowych airbusów A330neo

Biznes i przemysł

Drukair odebrał pierwszego ATR-a 42-600

Pasażer i linie lotnicze

Drukair odebrał pierwszego ATR-a 42-600

Piotr Bożyk 27 października 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5